Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 12 of 12
    Hall of famer

Arlovksi får ingen titelshot

Som jag förstod det var det klart att Arlovski skulle få en tchans att möta Vinnare i Couture vs Gonzaga men tydligen inte.

“UFC president Dana White said that he was disappointed with Chicago-based heavyweight Andrei Arlovski’s victory April 21 and that Arlovski is not next in line for a title shot.”
    Har Dana i tankarna att ge Nog Arlovskis plats om han vinner sin debut, eller hur är det med Vera?

Taskigt för Arlovski men jag förstår Dana och de är kanske rätt så de fattar att de måste försöka avsluta sina motståndare för att få titelmatcher.

källa: http://www.ufcdaily.com/2007/05/13/repo ... itle-shot/

P_M
    P_M is offline
    Rookie
    Mjo AA´s match var riktigt trist, han borde vara mer aggro med sådan "KO-power".

Hall of famer
    Jag tycker också att det är bra av Dana att inte ge han titelfight efter en sådan insatts. Han får ju leva upp till sitt smeknamn annars får han byta till "The Pudel" eller nått.

Hall of famer
    riktigt bra sätt att premiera avslut på.

Up and coming
    fan vad skönt,

hans senaste fight var bedrövlig - sånt ska inte premeras !

Champ
    hans match mot Tim Silvia där dom gick 5 ronder utan att NÅTT hände .. nog den tråkigaste matchen jag sett ...

Moderator
    Fast å andra sidan kanske det inte är rätt heller.. Det är väl trots allt vinsten som är viktig. Och matchen mot Werdum får man väl bedöma var taktiskt riktig även om den inte var så jättespännande..
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Precis. Visst ska man försöka ge publiken en show. Men man måste väl ändå räkna det sportsliga i det hela först. Dvs om det är en vinst eller ej...

Jag tycker nog att det är lite trist av Dana...hade han gjort så mot Liddell eller någon annan av sina amerikanska favorit fighters?

Moderator
    Visst är det.
    Så hade han antagligen inte gjort mot någon av sina "bros" men det är så han sköter sin bussiness..
    tråkigt? javisst..
    Taktiskt riktigt om man främst bryr sig om underhållningsvärde? absolut
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    kanske bara e jag men är det inte alltid så?
    såfort dana gör nånting vettigt så sågas han för att "han säkert inte skulle gjort så mot hans "bros""
    kan man inte uppskatta det bra i det hela, och inte gnälla för vad han kanske inte skulle gjort mot nån annan.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by N1clas
    kanske bara e jag men är det inte alltid så?
    såfort dana gör nånting vettigt så sågas han för att "han säkert inte skulle gjort så mot hans "bros""
    kan man inte uppskatta det bra i det hela, och inte gnälla för vad han kanske inte skulle gjort mot nån annan.
    Absolut kan man det. Men det är fortfarande lite konstigt i mina ögon att välja att inte ge Arlovski en chans bara för att han var "tråkig" i sin senaste match. Var det inte Dana som ville visa att MMA är en sport i första hand och entertainment i andra hand?

Visst kan jag hålla med om att jag hellre ser 2 underhållande figthers göra upp om bältet. Men det betyder inte att jag tycker att det är mindre dåligt.

Nåt som bör påpekas är att jag normalt inte är en "Dana hater".
    Men här tycker jag han gjorde fel...men vem är jag att tycka det? :P

Moderator
    Jag tycker inte att detta är något vettigt N1ck...

Jag tycker att en vinst är en vinst oavsett om det va spektakulär KO eller taktiskt & seg unanimous dec.