Är vissa UFC fighters rädda om sina records? Jag tycker att vissa fighters är rädda om sina records och de fightas bara för att vinna till vilket otroligt tråkigt sätt som helst. Clay Guida är inte en av dom i alla fall.
Är vissa UFC fighters rädda om sina records? Jag tycker att vissa fighters är rädda om sina records och de fightas bara för att vinna till vilket otroligt tråkigt sätt som helst. Clay Guida är inte en av dom i alla fall.
Alla i UFC är ju rädda om sitt record, men vissa mer än andra!
Tycker att den som är "minst" rädd är Forrest Griffin iaf och det ska han ha cred för!!!
hmm den som är "mest" rädd...Vet faktiskt inte, men tror inte det är så många som under en fight eller under förberedelserna tänker på sitt record, däremot tror jag att vissa stilar (t. ex. Machidas) gör att man tror att han är rädd att förlora och sabba sitt record.
Men men, olika stilar för olika fighters, vissa stilar är bara rena sömnpillret
Säger väl Machida dåi brist på andra nu på rak arm.
Frågan är väl hur mycket de kan välja matcher själva?
Jag kan inte processen så jag spekulerar bara. Jag antar att de får förslag av matchmakern om en match som de kanske kan tacka nej till. Men frågan är hur många matcher de kan tacka nej tll och vad de har för förhandlingsläge.
Gissningsvis skiljer sig detta lite från fighter till fighter och det hade varit intressant att få en inblick i.
Slutpoängen är att jag inte tror att de har så mycket val ändå
Självklart är alla rädda om sitt record hur skulle man kunna ranka utan det? däremot tror jag inte att en fighter nödvändigtvis "fegar" för att behålla sitt record en del har defensiva stilar -Machida- och en del har aggressiva -Silva-.
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Fighters i UFC kan inte dikterar vem dom vill mota osv, med undantag av kanske Rampage och Chuck.
Finner det valdigt osannolikt att Machida kan diktera alls.
Chucken är väl en lirare som är känd för att aldrig säga nej till en fight.
Tito har ju lite rykte om sig att undvika fights, nu vet man ju inte om det beror på att Dana och han inte kommer så bra överens eller om det verkligen är så.
Tito är största tönten och därefter Machida...är ju sjukt tråkigt att kolla på killar som Machida, men sen har ju Dana klargjort nu ett par gånger att de inte är en vinst som ger en fler fighter i UFC utan att man visar att man är hungrig. (INTE på mat!)
Varför är Machida en tönt? Vad är det som gör honom töntig? Jag fattar inte alls.
Angående hans stil så är det inte speciellt publikfriande men han är fascinerande skicklig på det han gör. Det uppskattar åtminstone jag.
Ursprungligen postat av jesperg
Fattar inte heller...
Han ar ju uppenbarligen duktig, the record speaks the truth.
Han KOade Franklin dessutom.
Dom som gör precis vad som krävs för att vinna kanske? Men frågan är ju konstig, vilken fighter vill inte vinna varje gång liksom?
Lay and pray-artisterna är ju inte särskilt kul att se på dock.
Anledningen till att ja tycker Machida är en tönt är mest matchen mot David Heath, kan ju knappt kalla det fight.
Fighters som har ett rekord utan förluster tycker jag automatiskt känns som dom är rädda för sin första förlust.
Sen finns det otroligt många tråkiga fighters därute. Känns som att dom tar det säkra före det osäkra.
Josh Koschek, och Rachad Evans är enligt mig två fighters som borde fightas i sandlådan istället för i UFC. Decision och åter decision, inte underhållande matcher för fem öre heller.. Usch![]()
Hallå det är klart att alla är rädda för att förlora och månar om att ha ett bra record. Något annat vore bara konstigt.
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Precis, en mer vettigare fråga hade varit vilka som INTE är rädda om sina records, för dom är mycket mer ovanliga!
Ju bättre record, ju mer matcher, desto mer matcher desto mer pengar, desto mer pengar desto mer framtid.
Förvirrande rad :shock:Ursprungligen postat av Sprawler
Ju mer desto bättre helt enkelt.
De som inte riktigt förstått frågan är att vissa vinner matcher på ett sätt som inte ens är fighting. Då är det bättre att förlora när man har gett publiken något också.Ursprungligen postat av Sprawler
Alla fighters i UFC borde va rädda om sitt record. För har man ett par förluster i rad är det bye bye för det flesta. Man ser klart en skillnad där jämfört med japan där fighters kan förlora gång på gång men får komma tillbaka pga att de alltid bidrar med underhållning i sina matcher. Vad man föredrar är väl en smaksak.
Japan e som gäller skeletor förlorar mot he-man hela tiden men han kommer tillbaks.Ursprungligen postat av Venom
Don't wanna burst your bubble, men He-man är alltså *trumvirvel* _inte_ på riktigt. Dessvärre.Ursprungligen postat av MKP
Lite ödmjukhet kan behövas tycker jag, folk får väl tycka machida och andra taktikfighters är duktiga om de vill. Personligen föredrar jag självklart en tydligt avgjord fight (dvs inga domare inblandade utöver han i buren), men smaken är ju som röven - klöven.
Självklart men att säga att t.ex Machida är dålig eller feg på grund av hur han fightas är ju bara löjligt!?
Hoppas djupt och innerligt att du inte syftade på min text, för det ska till mycket granskning innan ordet "feg" uppträder i den...Ursprungligen postat av ShogunRua
Nej drulen jag syftade inte på ditt ovanstående inlägg![]()
Noterat, tackar för detUrsprungligen postat av ShogunRua
Är ingen sån stridspitt, vart bara på allvar förvirrad! Så inget ont uppsåt