Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 15 of 15
    Hall of famer

Sokoudjou signar med Elite XC

Det verkar vara så gott som klarat att Sokoudjou signar med Elite XC. Tråkigt eftersom jag gärna hade sett honom i UFC mot Liddell eller Ortiz.

Jag börjar mer och mer fundera på om ELite XC kan konkurrera med UFC. De har skaffat sig många bra fighers nu bla Nick Diaz, Jake Shields och Paul Daley.

Men vad har Elite XC för LHW? Jag hoppas det i alla fall finns något som är värdig att ställa inför Soko efter hans två snabba knockar mot Lil Nog och Arona.

Hall of famer
    Hade gärna sett dom som konkurenter till UFC. Dom har cage, bäddat för bra MMA.

Hall of famer
    Inte speciellt givande komentar i ämnet Henrik.

Jag läste att Soko även hade fått bud av UFC men de va väldigt dåligt. Varför vill inte UFC satsa stora pengar på en ung, lovande fighter som under 2 och en halv minuter både lyckades knocka två av LHW stora namn Arona och Nogueira.

Hall of famer
    Varför var det inte en givande kommentar?

Hall of famer
    Varför UFC inte vill satsa på han har jag ingen aning om men jag är ganska övertygad om att dom försöker signa stora namn hela tiden. Skulle Soko sen dominera i Elite XC så är jag ganska övertygad om att han får ett ganska generöst bud av UFC.

Contender
    Quote Originally Posted by Venom
    Jag läste att Soko även hade fått bud av UFC men de va väldigt dåligt. Varför vill inte UFC satsa stora pengar på en ung, lovande fighter som under 2 och en halv minuter både lyckades knocka två av LHW stora namn Arona och Nogueira.
    Det behöver inte alls vara såhär men det är en liten tanke bara.
    Nu när Pride har blivit uppköpt så finns det just nu i princip bara en stor aktör på MMA marknaden, och det är UFC. Den bristande konkurrensen gör ju att UFC bör vara det mest lockande stället att vara på. Det i sin tur gör ju att UFC vet att dom bör vara ett populärt ställe, vilket kan leda till att dom kan hålla lönerna nere. Med andra ord, monopol sucks. Nu är det ju inte så att UFC har direkt monopol på marknaden, men dom är ju helt klart störst och det vet dom.
    Det är en stor anledning att det behövs åtminståne två stora förbund. För konkurrens skapar bättre produkter, och gör så att alla måste prestera för att hålla sig störst.

Hall of famer
    Man kan ju förstå UFC lite, med alla dessa uppsets mm..dom vill bygga fighters = mer pengar mm..

att få in en ny champ igen vore kanske inte så braa

Contender
    Quote Originally Posted by Henrik
    Hade gärna sett dom som konkurenter till UFC. Dom har cage, bäddat för bra MMA.
    Jag tror defenetivt att Elite XC eller Boodog är nästa stora konkurent till UFC och det
    behövs verkligen.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Ozmond
    Det behöver inte alls vara såhär men det är en liten tanke bara.
    Nu när Pride har blivit uppköpt så finns det just nu i princip bara en stor aktör på MMA marknaden, och det är UFC. Den bristande konkurrensen gör ju att UFC bör vara det mest lockande stället att vara på. Det i sin tur gör ju att UFC vet att dom bör vara ett populärt ställe, vilket kan leda till att dom kan hålla lönerna nere. Med andra ord, monopol sucks. Nu är det ju inte så att UFC har direkt monopol på marknaden, men dom är ju helt klart störst och det vet dom.
    Det är en stor anledning att det behövs åtminståne två stora förbund. För konkurrens skapar bättre produkter, och gör så att alla måste prestera för att hålla sig störst.
    Jo det var så jag sa innan Zuffa köpte upp Pride också och nu får vi kanske se konsekvenserna.

Quote Originally Posted by Mighty
    Varför var det inte en givande kommentar?
    För att om UFC har en bur har ingenting med att göra att Soko signade med Elite XC.

Hall of famer
    För att om UFC har en bur har ingenting med att göra att Soko signade med Elite XC.
    Så skrev jag nog inte...
    Jag skrev att jag gärna såg Elite XC som konkurenter till UFC pga av att Elite XC har bur. Skrev kanske det på ett krångligt och svår läst sätt.

Anledningen till att jag såg Elit XC som kommande konkurent till UFC var att dom börjar signa lite stora namn.

Trodde man såg den röda tråden men så fel man kan ha.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Henrik
    Så skrev jag nog inte...
    Jag skrev att jag gärna såg Elite XC som konkurenter till UFC pga av att Elite XC har bur. Skrev kanske det på ett krångligt och svår läst sätt.
    Nej jagf som läste fel, my bad. sorry

Hall of famer
    EXC gör rätt bra saker, jag gillar dom klart mer än Bodog.
    Bara dom lägger ner samarbetet med freakshows som K1 och satsar mer på Strikeforce och så.

Känns inte helt bittert att se Soko i EXC även om det finns klart mycket mer att göra i UFC.

Hall of famer
    Vilka ska han möta? Va har EXC för LHWs?

Hall of famer
    nån maringubbe e jue mästare där nu.
    jag tror sokudu kommer slakta divisionen i exc.

Contender
    Nu har tydligen Sokoudjou och Team Quest tvärvänt och kommer inte alls att signa med Elite XC utan kommer att gå till K1 Heroes vad det verkar.

Följande är saxat från sherdog.com:
    One high-profile fighter who won't appear on an EliteXC card in the coming year is Rameau Thierry Sokoudjou (Pictures), this despite the light heavyweight verbally agreeing to a deal with Pro Elite that would have kept him busy, fighting four times in 12 months.

Reports surfaced Friday that Sokoudjou (4-1-0), who knocked out Ricardo Arona and Antonio Rogerio Nogueira in his last two fights, fielded a late offer from K-1. Ryan Parsons, a representative for the 23-year-old fighter, told Sherdog.com that the K-1 contract promised "significantly more money" than the potential $200,000 per-fight Sokoudjou was slated to receive from Pro Elite.

Last week K-1 approached Sokoudjou with a one-year offer that would have placed the young Team Quest fighter against either Melvin Manhoef or Alistair Overeem on Monday's HERO'S card in Yokohama, the first of at least three fights he would have owed the Japanese promotion. However, failing to obtain a visa on short notice delayed the PRIDE veteran's return to Japan, and will keep Sokoudjou in Southern California this weekend.

Having backed away from EliteXC, Sokoudjou now awaits signing with K-1, which Parsons said should happen "shortly."

"We're sorry that we lost him," said Shaw, who was so confident a deal was in place that he flew Sokoudjou to San Jose, Calif. to watch Frank Shamrock stop Phil Baroni from cage-side.

"I guess K-1 is either throwing a lot of money or a lot of promises around," said Shaw. "I would have thought that he would have wanted to fight in the United States. I guess that won't happen now."

Japanese fans took a tremendous liking to Sokoudjou, said Parsons, recalling a "madhouse" during a photo shoot for the dreadlocked fighter the last time he traveled across the Pacific.

"He can be a star [in Japan]," Parsons said of Sokoudjou, who should make his HERO'S debut Sept. 17, possibly against Overeem.

Shaw said he doesn't hold anything against Team Quest for making the decision to put Sokoudjou in K-1. "I learned a lesson here: I'm not flying anyone in until they're ready to ink a deal," admitted the longtime boxing promoter, who in February promoted his first MMA card. "I don't need to have pretty faces in the audience that I pay to fly in."