Tidigare hade vi ständiga uppdateringar på forumet av den tyska sidan groundandpounds Europa rankning. De har vart lite dåligt med det nu så tänkte vi kunde börja om med det igen.
http://www.groundandpound.de/European-T ... n-Top-Ten/
Svenskar på listan:
Eklund är fortfarande rankad som den bästa europeiska LW, där Bielkheden är rankad sjua. Om jag kommer ihåg rätt så är det endast matcher som gått i Europa som räknas med i rankningen, nån som kan tyska kan väl kolla upp det.
Musse är rankad 10 i Bantamweight vilket känns rätt orelevant eftersom han ändå inte ska fightas mera.
Sami Aziz är rankad sexa i FW, vilket jag tycker är lite snålt eftersom Emmanuel Fernandez är rankad trea och han körde Sami över tills de bröt matchen på cutet Aziz hade. Så klart kan han inte stiga i rankningen pga av det men han förtjänar en högre plats.
Diego Gonzalez är rankad 5 i WW vilket är helt okej om man tänker att de som är före honom är Taylor, Daley, Kampmann och Hardy som alla är relativt stora namn. Framför allt med tanke på att Zaromskis som va med i Dream GPn är rankad 10 och UFC fighter Hathaway ligger åtta. De kan ju va kul att ha i åtanken att Diego vann över Hardy som är rankad etta men blev en NC efteråt pga slag mot bakhuvudet, så Diego hade kunnat vara ännu högre.
I LHW är Alexander Gustafsson rankad tia. Men jag hoppas att han klättrat ytterligare där och de tror jag att han gör lika så kommer nog Latifi finnas med där inom kort, Kruth med för den delen.
I MW och HW finns inga svenskar med. HW listan innehåller en del stora namn med Overeem på toppen följt av Kongo, Crocop, Aleksander Emelianenko, Yvel och med Hardonk på en tionde plats.![]()

LinkBack URL
About LinkBacks
Reply With Quote

Nu är länken rätt iaf.