Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 27 to 41 of 41

Thread: Dream 7

Hall of famer

Re: Dream 7

Quote Originally Posted by saerbarnet
    Och du tycker då att det är rätt att 99% av organisationerna behåller alla dopade fighters under kontrakt efter dom åkt fast?
    Jag är för en andra chans efter soning av straff, vilket du oxå borde vara om du är för sveriges och resten av världens rättssystem.

Och hur är det att söka uppmärksamhet från pressen? Ingen MMA-media har juh rapporterat om det?
    Hur går det där ens ihop? om jag letar efter svamp men inte hittar något, har jag då inte letat?

Quote Originally Posted by Soja
    På vilket sätt skulle det vara dåligt för mmas rykte om ett gäng japanska fighters klär ut sig till skolflickor. Det folk i allmänhet har emot mma är väl helt andra saker än skumma japaner typ våld och blod och sånt. Är det vissa här på forumet som känner att deras manlighet är hotad kanske :P .Personligt tycker jag att det var lite småroligt. Visar ju att dom har lite självdistans..
    Du kommer nog en dag att inse att allt inte är svart eller vitt, alla motståndare till att MMA blir en sport för finrummet är inte moraltanter mot våld. Det finns tex homosexualitetsinslag i brottningen som gör att folk har svårt att acceptera den, att det blir mer freakshow med vuxna män som klär ut sig i skolflickekläder för att sedan brottas och strypas är inte positivt för MMA oavsätt vad du tycker är småroligt.

Quote Originally Posted by Soja
    Att man gör skumma saker i japan är ju inte något nytt direkt och inget att bli upprörd över, finns säkert nåt vi svenskar gör som japanerna tycker är otroligt korkat/dumt.
    Vad har fördomar om japaner med att detta är dåligt för sporten att göra?

PS. Jag tycker inte det är fel i att vara Homosexuell lr att det ens är homosexuellt att brottas, jag diskuterar bara "massans" åsikter baserat på hörsägen och personlig erfarenhet. DS

Hall of famer

Quote Originally Posted by N1clas
    Jag är för en andra chans efter soning av straff, vilket du oxå borde vara om du är för sveriges och resten av världens rättssystem.
    Ute i samhället? Ja det kan jag gå med på.
    Inom idrott är jag inte lika villig att ge andra chanser. Har man dopat sig tidigare kan man lika gärna göra det igen.
    Sen bortser du juh helt från det jag skrev om japanska organisationer.

Hur går det där ens ihop? om jag letar efter svamp men inte hittar något, har jag då inte letat?
    Varför skulle dom publicera något dom vill att pressen ska uppmärksamma enbart på sin egen hemsida? Vart är alla pressmeddelanden? Det är en kul grej, inget försök att få uppmärksamhet från pressen.
    Det där är en artikel där Aoki (enligt Google Translate) uttalar sig om bland annat Cosplay (därav bilderna) och sedan uttalar sig en annan kille om FW-grand prix som är. Är en helt vanlig artikel upplagd på deras hemsida med en japansk twist.

Hall of famer

Ute i samhället? Ja det kan jag gå med på.
    Inom idrott är jag inte lika villig att ge andra chanser. Har man dopat sig tidigare kan man lika gärna göra det igen.
    Sen bortser du juh helt från det jag skrev om japanska organisationer.
    Om nån mördat någon lr rånat någon så kan man lika gärna göra det igen, samma resonemang. Ska en snattare aldrig få vistas i en affär igen efter sonat straff? lr e det mer ok om det inte är samma affär? (pst, affär är en metafor för organisation)
    Och hur är det att söka uppmärksamhet från pressen? Ingen MMA-media har juh rapporterat om det? .
    Varför skulle dom publicera något dom vill att pressen ska uppmärksamma enbart på sin egen hemsida? Vart är alla pressmeddelanden? Det är en kul grej, inget försök att få uppmärksamhet från pressen.
    Det där är en artikel där Aoki (enligt Google Translate) uttalar sig om bland annat Cosplay (därav bilderna) och sedan uttalar sig en annan kille om FW-grand prix som är. Är en helt vanlig artikel upplagd på deras hemsida med en japansk twist.
    Vad artikeln handlar om har väldigt lite med att göra för vilken effekt bilderna har på sporten världen runt spec eftersom det e oläsligt för majoriteten av världen.

Och igen samma sak förstår du inte att bara för att ingen uppmärksammar dig, betyder inte det att du inte söker uppmärksamhet.

Hall of famer

Om nån mördat någon lr rånat någon så kan man lika gärna göra det igen, samma resonemang. Ska en snattare aldrig få vistas i en affär igen efter sonat straff? lr e det mer ok om det inte är samma affär? (pst, affär är en metafor för organisation)
    Det är inte samma resonemang då folk jävligt sällan arbetar professionellt med att mörda eller råna folk.
    Jag vore helt för att affärer ska få bannlysa de personer som snattar i deras affärer, man ska också ha full frihet att bestämma vem som är deras kunder.
    Det är fortfarande idiotiskt att jämföra idrott med samhället i stort. Enda sättet att tjäna pengar inom idrott är att vara bra och om du behöver dopa dig för att komma dit så har du ingenting inom idrotten att göra och bör därför bli avstängd på livstid. En bättre jämförelse vore att kolla på arbetsmarknaden. En person som får sparken från exempelvis ett kock jobb kommer få det jävligt svårt att få ett nytt jobb inom samma bransch för att dom inte kunde göra det tidigare jobbet ordentligt av en eller annan orsak.

Och du har fortfarande inte förklarat hur det här skulle vara värre på något sätt än det stående faktum att doping är helt frisläppt i Japan. Det är en större orsak att vara upprörd än lite Cosplay.
    Vad artikeln handlar om har väldigt lite med att göra för vilken effekt bilderna har på sporten världen runt spec eftersom det e oläsligt för majoriteten av världen.
    Ja men bilderna har inte haft någon jävla effekt på sporten!? Ge upp nu för fan. De enda som har tagit anstöt av dom där bilderna är några på det här forumet. Ett annat mma-forum jag också besöker reagerade alla som såg bilderna med skratt.

Nu skiter jag i den här diskussionen, dessa bilder kommer inte att påverka sporten MMA på något sätt överhuvudtaget och det är ett faktum.

Hall of famer

Att jämföra med att en kock är dålig på sitt jobb och att nån fuskat sig till fördelar är inte heller så bra jämförelse, har kocken däremot tjackat för att kunna jobba bra och effektivt långa pass och får sparken för att chefen inte kan tillåta olagliga preparat. Men om kocken är riktigt grynm och tar sitt straff blir clean och sen återkommer till resturangen så är han välkommen i min värld. han kommer kunna få jobb för sina skills och om han inte brukar illegala preparat länge så kommer han få jobb på en annan resturang.

Om bilderna påverkar hur folk ser på sporten lr inte kan diskuteras men att du säger att det är ett faktum att bilderna inte kommer påvärka och att de enda som tagit anstöt är några på detta forum. att du sedan baserat detta på att du har minsan läst på ett annat forum att några tyckte det var roligt, är ju helt galet.
    Hur kan du ens skriva att saker som du inte har någon kunskap om är faktum, och att du skiter i diskutionen efter din "slutplädering" är ett väldigt barnsligt sätt att argumentera och jag kommer inte vika efter dina härskartekniker och hoppas att läsarna kan se förbi din kaxiga atityd och lyssna på argumenten, så blir detta en bra dag för alla. http://www.mmaforum.se -alla är så snälla.

Hall of famer

...och för övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Något infekterad diskussion, förstår i ärlighetens namn inte heller varför folk flippar. Detta stavas kulturkrock och det är precis så enkelt skulle jag säga. Tror inte någon har tvingat Aoki till detta, om han nappar på den pitchade iden så förstår jag inte problematiken? Som någon annan var inne på ser jag snarare vinningen att folk i en sådan här machobetonad sport är tillräckligt trygga i sin personlighet och sexualitet för att ställa upp på något sånt här. Att det sedan rör sig om en ENORM ungdomsrörelse i Japan och resten av världen (cosplay) som jag eller många svenskar knappt hört talas om gör det våldsamt konstigt i våra ögon men fantastiskt i många andras.

Jag garvar åt detta på samma sätt som jag garvar åt japanska game-shows och ser det som en isolerad händelse, inte en del av MMA eller ens Dream. Vill man tycka annorlunda gör man såklart det, jag kan dock hålla med om att det finns andra saker att fokusera på. Lista följer.

• Viktigare skit
    • Ordna ordenliga dopingtester i asiatiska promotions[/*:m:30zi6kab]
    • Ta reda på var Ricardo Arona har tagit vägen[/*:m:30zi6kab]
    • Fixa ett bättre poängsystem till UFC[/*:m:30zi6kab]

Hall of famer

Vad som är viktigare i en specifik gala är ju inte direkt en anledning till att en sak inte är rellevant, men jaja vi har väl sagt det mesta förutom vad cosplay verkligen är :P

Hall of famer

Cosplay antar jag equals Costume Play, om jag inte är helt ute och cyklar?

Moderator

Cosplay (???? ,kosupure?), short for "costume play", is a type of performance art whose participants outfit themselves, with often-elaborate costumes and accessories, as a specific character. Characters are usually sourced in various Japanese and East Asian media, including manga, anime, tokusatsu, comic books, graphic novels, video games, and fantasy movies.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cosplay
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer

Vad som är viktigare i en specifik gala är ju inte direkt en anledning till att en sak inte är rellevant, men jaja vi har väl sagt det mesta förutom vad cosplay verkligen är :P
    Que? Fattade faktiskt inte ett dyft.

Up and coming

Du kommer nog en dag att inse att allt inte är svart eller vitt, alla motståndare till att MMA blir en sport för finrummet är inte moraltanter mot våld. Det finns tex homosexualitetsinslag i brottningen som gör att folk har svårt att acceptera den, att det blir mer freakshow med vuxna män som klär ut sig i skolflickekläder för att sedan brottas och strypas är inte positivt för MMA oavsätt vad du tycker är småroligt.
    Du verkar ta det här väldigt hårt? Jag tror faktiskt att det är just våld inslaget som är det största problemet för sportens acceptans. Det är inget jag bara tar ur luften utan det räcker att studera dom artiklar som finns om sporten i svenska press. Tror aldrig jag har läst något negativt om sporten pga att den skulle vara homosexuell. Har över huvudtaget aldrig prata med nån som framfört den synpunkt men en hel del människor känner sig tveksamma pga våldet. Ärligt talat så kan den minoriteten som inte acceptera MMA för att dom inte är trygga i sin manlighet lika gärna strunta i att titta på den eller utöva den.

Vad har fördomar om japaner med att detta är dåligt för sporten att göra?
    Det jag menar är att om dream lägger bilder på en japanska hemsida riktat till japaner för att promota ett japanskt event så blir det lite konstigt att man kritiserar dom för att skrämma bort den svenska publiken. Om det i deras kultur är helt okej och inga konstigheter så vore det ju märkligt om dom anpassade det efter oss? Kulturkrock som någon annan skrev.

Det är helt enkelt inte dåligt för sporten i japan och det är ju det dom bryr sig om när dom lägger upp det på en japansk hemsida till en japanska publik.

Hall of famer

Nu tycker jag alla rullar in på www.matbattle.com och kommer tillbaka lite lugnare!

Hall of famer

hahah, den sidan är gay om något :P

Up and coming

Quote Originally Posted by Sprawler
    Nu tycker jag alla rullar in på http://www.matbattle.com och kommer tillbaka lite lugnare!
    Nu får man onekligen lite perspektiv på det hela, hehe.

Hall of famer

lol, jag tyckte inte att det var roligt, men snacka om överdrivet hetsig diskussion för en sån här skitsak.

Page 2 of 2 FirstFirst 12