Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 41

Thread: Dream 7

Hall of famer

Dream 7

Den 8 Mars drar Dreams FW turnering igång.

Matcher som inte ingår turneringen:
    Shinya Aoki vs. David Gardner
    Mitsuhiro Ishida vs. Daisuke Nakamura
    Ross Ebanez vs. Tatsuya Kawajiri

Första rundan i Dreams FW GP:
    Masakazu Imanari vs. Atsushi Yamamoto
    Hiroyuki Takaya vs. Jong Won Kim
    Yoshiro Maeda vs. Micah Miller
    Chase Beebe vs. Joe Warren
    Bibiano Fernandes vs. Takafumi Otsuka
    Abel Cullum vs. Akiyo "Wicky" Nishiura

Hall of famer

Re: Dream 7

Aoki kommer förövrigt också att deltaga i Welterweight GP senare iår :>

Hall of famer

Vart är Hansen? :evil:

Hall of famer

http://dreamofficial.com/free/news/d...?id=1235990382

Om det inte vore japaner så skulle man juh nästan kunna tro att dom är gay. Nu är det snarare normalt beteende :roll: :lol:

Hall of famer

Quote Originally Posted by saerbarnet
    http://dreamofficial.com/free/news/d...?id=1235990382

Om det inte vore japaner så skulle man juh nästan kunna tro att dom är gay. Nu är det snarare normalt beteende :roll: :lol:
    Vad är detta för SJUKT påhitt, och av dream???? skäms, jag fick en jävla lust att bojkotta pervona som håller i skiten.

Hall of famer

Det var faktiskt ganska fucked, varför gör dom sånt här, varför?

Verkligen inte cool, faktiskt inte ens kul eftersom att det är en planerad foto-session, jag menar, fo' real? :|

Contender

varför överdriver ni för, de ba lite kul

Hall of famer

jag håller med.. Japaner brukar alltid göra skumma och bisarra grejer.

Hall of famer

Haha, vad är det med er? Lighten up!
    Att japaner är skumma visste vi sen tidigare men det är väl ingen orsak att brusa upp och börja bojkotta etc.

Hall of famer

Quote Originally Posted by Rostem
    varför överdriver ni för, de ba lite kul
    Jag brukar ha väldigt lätt för sånt här och alla bilder på Forrest i bikini på träningen och sånt är fan hur kul som helst.

Men när dom anordnar foto sessioner där professionella MMA fighters tar på sig små skolflicke-kläder och kryper runt på knä är too much.

Hall of famer

Nej nej nej..det är inte för mycket.. det är japan.

Hall of famer

Och?

Det här är Sverige och jag tycker det är för mycket.

Varför anordnar dom foto-sessions med sånt här tema, seriöst, det är ju inga porr stjärnor eller super modeller, känns som onödig attention-whoring.

Hall of famer

jag måste faktiskt hålla med: hade det varit spontant hade det varit kul men om det är planerat och "genomtänkt" blir det ju bara sorgligt.

Hall of famer

Precis vad jag menar, Forrest griffin som rullar i rosa bikini är fuckin' hillarious, Anderson Silva som leker Bruce lee med handdukar är hur kul som helst!

Men att en av världens största MMA organisation anordnar foto sessioner där dom klär ut sina fighters i kjolar och förnedrar dom är inte kul i min bok, för det är vad det är (Jajajajaja, inte i Japan.), förnedring.

Hall of famer

Quote Originally Posted by Kane
    jag måste faktiskt hålla med: hade det varit spontant hade det varit kul men om det är planerat och "genomtänkt" blir det ju bara sorgligt.
    Så du menar att spontan transvestitism (lol jag hittade på ett ord) är bättre än planerad transvetitism? :wink:

Hall of famer

Jag tänker då inte stödja planerad förnedring och degradering av fighters, om dom själva tyckte det var en bra idé så tycker jag det är helt fel att ens föreslå det.

Tänk dig om Jesper G med The Zone skulle be Gustafsson att göra sånt här?

Hall of famer

haha alltså ok, det är ett tråkigt skämt, inget mer, eller jo väldigt väldigt skumt
    Fattar itne varför ni blir upprörda och planerar o "bojkotta" :S

Hall of famer

Jag fattar inte heller hur folk kan bli så upprörda. Tror knappast Aoki skulle ha ställt upp om det var så förnedrande. Det är en helt annan kultur helt enkelt.

Hall of famer

Quote Originally Posted by saerbarnet
    Jag fattar inte heller hur folk kan bli så upprörda. Tror knappast Aoki skulle ha ställt upp om det var så förnedrande. Det är en helt annan kultur helt enkelt.
    han blir fan nästan påsatt av den andra duden, jag trodde först att det var ett montage. kan tänka mig att en bögtidning skulle hitta på nåt sånt med sina manliga "idoler" men att en proffisionell arrangör som dream gör det blir bara riktigt vidrigt i mina ögon. hur skulle det se ut om UFC klädde sina fighters i skolflickekläder och kröp runt på golvet i knästrumpor.
    IMO förlorar MMA legitimitet och normalitet vid sånna här påhitt.

trött och har säkert skrivit helt galet får rätta i morrn

Champ

Förstår inte hur MMA kan sättas i dåliga dager för vad en individ väljer att göra. Det är ju bara en kul grej dem gör. Vad exakt i detta är det som gör att hela sporten förlorar legitimitet för vad en av så många utövare gör. Om han nu skulle skämma ut någon för detta så är det sig själv, på sin absoluta höjd kanske organisationen sjunker lite i vissas ögon och ses som något oseriös, men där handlar det som flera nämnt att detta kanske riktas mot en sådan publik där detta påhitt kanske uppskattas och denna "oseriöshet" tas med en nypa salt.

Hall of famer

Föreställ dig J-O Waldner (pingisspelaren) skulle promota en pingisturnering med bilder på sig själv med ett pingisracket i röven.
    Folk skulle först skämmas för JO´s uppenbara (attention)-horeri sen på organisationen, sedan på sporten som måste dra till med såna låga medel för att få uppmärksamhet.

Ju mindre sporten är desto större inpakt har sånt här på den.

Hall of famer

Quote Originally Posted by N1clas

han blir fan nästan påsatt av den andra duden, jag trodde först att det var ett montage. kan tänka mig att en bögtidning skulle hitta på nåt sånt med sina manliga "idoler" men att en proffisionell arrangör som dream gör det blir bara riktigt vidrigt i mina ögon. hur skulle det se ut om UFC klädde sina fighters i skolflickekläder och kröp runt på golvet i knästrumpor.
    IMO förlorar MMA legitimitet och normalitet vid sånna här påhitt.

trött och har säkert skrivit helt galet får rätta i morrn
    Sist jag kollade var det jävligt svårt att idka samlag när båda har kläder på sig? :P

Jag är förövrigt imponerad över att folk är mer upprörda över detta än över doping osv :lol:

Moderator

Ja faktiskt. Bojkotta organisationer där fighters har dopat sig eller blivit coco the monkey och hotat vakter osv. Lite perspektiv tack. Japaner är skeva och dom tyckte väl att det var kul..
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer

Quote Originally Posted by ShogunRua
    Ja faktiskt. Bojkotta organisationer där fighters har dopat sig eller blivit coco the monkey och hotat vakter osv. Lite perspektiv tack. Japaner är skeva och dom tyckte väl att det var kul..
    Tycker du att vi ska bojkotta alla organisationer i hela världen?

(Utom the zone och superior challenge )

Lite perspektiv tack.

Ska jag berätta för er den stora skillnaden på att om en fighter själv har dopat sig utan att organisationens samtycker, alternativt att organisationen horar ut sina fighters för press-attention?

ne jag tror nog att ni är tillräckligt listiga för att se skillnaden själva.

Hall of famer

Och du tycker då att det är rätt att 99% av organisationerna behåller alla dopade fighters under kontrakt efter dom åkt fast? (UFC har väll behållit alla utom Hermes Franca, som sedan fick ett nytt kontrakt såfort avstägningen var slut och Josh Barnett). Eller att japanska organisationer inte ens testar sina fighters? Det måste väll onekligen vara sämre för sporten att dopingen är frisläppt i Japan än att Dream lägger upp de där bilderna på deras hemsida.
    Och hur är det att söka uppmärksamhet från pressen? Ingen MMA-media har juh rapporterat om det? Om någon har rapporterat om det så är det väll japanskt och i japan är det ingen som bryr sig om någon som gör sådana skumma grejer.
    De enda jag vet som noterat det och blivit upprörda är några personer här.

Up and coming

På vilket sätt skulle det vara dåligt för mmas rykte om ett gäng japanska fighters klär ut sig till skolflickor. Det folk i allmänhet har emot mma är väl helt andra saker än skumma japaner typ våld och blod och sånt. Är det vissa här på forumet som känner att deras manlighet är hotad kanske :P . Personligt tycker jag att det var lite småroligt. Visar ju att dom har lite självdistans. Att man gör skumma saker i japan är ju inte något nytt direkt och inget att bli upprörd över, finns säkert nåt vi svenskar gör som japanerna tycker är otroligt korkat/dumt.

Page 1 of 2 12 LastLast