Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 19 of 19
    Hall of famer

Akiyama - Misaki satt till "No Contest"

-Yarennoka rule director Yuji Shimada said 'after reviewing the fight, Misaki kicked Akiyama when Akiyama was in 4 point position, which was an illegal move in Yarennoka official rules.' So Yarennoka officials decided to rule Misaki vs. Akiyama fight a 'No Contest.'

-Yarennoka officials are not considering to punish referee Daisuke Noguchi (who was a referee for Misaki/Akiyama fight) for his decision.

-And officials said 'don't have any plan for a rematch for Akiyama/Misaki or another Yarennoka event.'

Alla kanske redan visste detta, men jag tycker iaf att det är bra att det blir NC, även om jag kanske tycker det borde varit DQ.

Moderator
    Värdelöst det va ju en supersnygg knock.
    Men Shimadas ord är lag så det finns inget att klaga på..
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    idiotiskt att ändra sånt här i efterhand. det är upp till domaren at göra rätt och dela ut straff där dem skall bli utdelade.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by PR00H
    idiotiskt att ändra sånt här i efterhand. det är upp till domaren at göra rätt och dela ut straff där dem skall bli utdelade.
    Varför det?
    Domaren gjorde ju fel i matchen, ska man inte rätta till det felet då?

Hall of famer
    Quote Originally Posted by ShogunRua
    Vadå värdelöst? om jag kommer in med ett basebollträ och smackar till någon i bakhuvudet är det en "snygg knock" men det är fortfarande otillåtet.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Kilroy
    Quote Originally Posted by PR00H
    Varför det?
    Domaren gjorde ju fel i matchen, ska man inte rätta till det felet då?
    jo

Moderator
    Precis Kane, det va just så jag menade.. mupp

Det är väl inget att hymla om att domarna såg mellan fingrarna flertalet gånger när det knäades och annat för att galan skulle likna pride så mycket som möjligt.

Förresten tycker jag inte att det är speciellt snyggt att slå någon bakifrån med ett tillhygge så att den svimmar kane det får stå för dig och dina wrestlare..
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Skojar du eller? Regler är regler och har man knockat någon med en soccerkick så ska det vara DQ inget snack om saken. No contest får stå för arrangörerna men regelbrott var det iallafall, spelar ingen roll hur mycket man såg mellan fingrarna på andra saker.

Champ
    Mycket bra!! Störde mig rätt mycket då min favorit gick i golvet på en fotbollsspark, och sen blev förnedrad efteråt av idiotiska motståndaren som tjatade om att han skulle sluta fuska.

Hall of famer
    Rätt beslut. Bra att de gjorde så här.

Hall of famer
    jag behöver inte ens svara shogun, det gjorde meharja åt mig.. jag antar att du höll på fjanten Misaki som inte ens kunde slå en medioker fighter till Trigg, och som kallar akiyama för fuskare när han själv gör något otillåtet.

Moderator
    Njae jag kan inte påstå att jag höll på nån speciell i den matchen jag tycker att båda två är skapligt sköna fighters.

Så skrev jag ju även att Shimadas ord är lag så jag har alltså inga problem med att dom ändrade utgången av matchen som du verkar tro. Han vann på en olaglig teknik och då är det ju inte mer än rätt att det blir NC eller DQ. Men håll med om att det va ruskigt snyggt gjort ändå..? Xynd?

Hall of famer
    okej, det verkade på det du skrev att du tyckte att det var synd att det ändrades. Det var helt klart snyggt gjort, han var ju halvknockad redan innan han sparkade, så lite cred till misaki trots allt.

Moderator
    Jag tycker nog att det var lite synd men det var helt rätt även om jag hellre hade sett att matchdomaren hade tagit tag i det direkt. Det är nästan aldrig kul när dom ändrar i efterhand men det är helt rätt dömt..

[EDIT]
    Säger inte regeln att man inte får sparka huvudet om det är två knän och minst en hand i mattan? isåfall var ändringen fel för när sparken träffar står Akiyama på böda fötterna och en hand lämnar precis mattan

Hall of famer
    [EDIT]
    Säger inte regeln att man inte får sparka huvudet om det är två knän och minst en hand i mattan? isåfall var ändringen fel för när sparken träffar står Akiyama på böda fötterna och en hand lämnar precis mattan
    Regeln säger 4-point tror jag, UFC har 3-point, därför man ser fighters sätta en hand i mattan, t.ex Gonzaga i matchen mot Werdum, eller Randy i sina 2 senaste matcher-

stå på 2 fötter = 2-point

1 knä och 2 fötter i marken = 3-point
    1 hand och 2 fötter i marken = 3 point
    2 knä och 2 fötter i marken = 4-point
    1 knä, 1 hand, 2 fötter i marken = 4-point
    2 händer, 2 fötter i marken = 4-point.

2 fötter 2 händer, solklar 4-point enligt mig.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Kilroy

stå på 2 fötter = 2-point

1 knä och 2 fötter i marken = 3-point
    1 hand och 2 fötter i marken = 3 point
    2 knä och 2 fötter i marken = 4-point
    1 knä, 1 hand, 2 fötter i marken = 4-point
    2 händer, 2 fötter i marken = 4-point.
    2 händer, 2 knä och 2 fötter = 6-point?

Skämt och sido. Blir så att man räknar 1 knä som 2 points eller hur blir det? Jag menar står man på knä har man väl "automatiskt" foten på marken.

Hall of famer
    haha nice Kilroy, kan inte bli mer solklart än vad den bilden visar :P

har man ett knä i marken har man automatiskt MINST 3-point, jag menar hur ofta sitter man på ett knä och bara en fot?

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Eratus
    Blir så att man räknar 1 knä som 2 points eller hur blir det? Jag menar står man på knä har man väl "automatiskt" foten på marken.
    Japp.

Quote Originally Posted by Kane
    har man ett knä i marken har man automatiskt MINST 3-point, jag menar hur ofta sitter man på ett knä och bara en fot?
    Precis.

Champ
    Kudos till Kilroy för den bilden!

Jo Misaki ska ha cred för att han rockade Akiyama med slaget innan, lite orutin av Akiyama att försöka resa sig så snabbt (han är ju inte dålig på rygg liksom) men jag tror han var lite chockad över att bli träffad hårt i det skedet av matchen, och tänkte nog inte klart.